Е-портфоліо - блог Бринзи Яни Семенівни

середа, 24 липня 2019 р.

Обираємо професії

6 трав. 2019
Профорієнтаційна робота у закладі
До закладу завітали представники  Кропивницького  вищого  професійного  училища № 9 для профорієнтаційної роботи із учнями 9-10 класів. Кропивницьке вище професійне училище є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України, державним закладом професійної (професійно-технічної) освіти ітретього атестаційного рівня, що здійснює підготовку робітників високого рівня кваліфікації з технологічно складних, наукоємних професій та молодших спеціалістів. 
ПРОФЕСІЇ ТА СПЕЦІАЛЬНОСТІ В УЧИЛИЩІ:
- Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення.
- Оператор поштового зв'язку
- Контролер Ощадного банку
- Офісний службовець (бухгалтерія).
- Адміністратор .
- Налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики
- Оператор телекомунікаційних послуг.
- Касир (в банку).
- Радіомеханік з обслуговування та ремонту радіотелевізійної апаратури.
- Електромонтер станційного устаткування телефонного зв’язку.
- Монтажник радіоелектронної апаратури та приладів.


Великодня виставка

26 квіт. 2019
Роботи гуртківців "Умілі рученята"
26 квітня, напередодні Великодня, у закладі організовано виставку поробок. Члени гуртка "Умілі рученята" підготували до виставки авторські роботи. Діти виготовили дерево миру з весняними птахами, ляльки усіх народів світу на тему "Усі рівні - усі різні", копії старовинної іграшки-торохкальця, ляльки-нерозлучниці, ляльку Маланка із синочком Василем,  великодніх кроликів. Під керівництвом керівника гуртка Третяк В.А. школярі навчились ще й виготовляти глиняні вироби, чашки, писанки та свищики. 


Чорнобиль – трагедія України

26 квіт. 2019
26 квітня – 33 річниця Чорнобильської катастрофи
З метою виховання у дітей шанобливого ставлення до учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у закладі проведені  тематичні уроки пам'яті,  виховні години з історії Чорнобильської трагедії. Учні 5-11 класів переглянули відеофільм  «Чорнобильська трагедія». Класні керівники початкових класів провели єдиний урок «Ціною життя».
Традиційно щороку у шкільній  бібліотеці  було проведено  виставку літературних видань «Чорнобиль – скорбота пам’яті людської», де учні мали  можливість ознайомитись з історією трагедії.


«Мужність і біль Чорнобиля»

22 квіт. 2019
Річниці Чорнобильської катастрофи присвячується…
З метою виховання у дітей шанобливого ставлення до учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у закладі проведені  тематичні уроки пам'яті,  виховні години з історії Чорнобильської трагедії. Для учнів початкових класів проведено єдиний урок «Ціною життя».  Діти  переглянули відеофільм  «Чорнобильська трагедія»  про пожежників та  ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС.   Це розвиває почуття вдячності та  виховує  любов і повагу до своєї Батьківщини – України, почуття глибокої поваги до людей, які ціною власного життя та здоров’я захищали Україну від наслідків аварії на ЧАЕС.


«За чисте довкілля»

20 квіт. 2019
Екологічна акція
У День довкілля у закладі  проведено  весняню  акцію  «За чисте довкілля» з  благоустрою пришкільної території. До заходу долучились як учні, педагоги та техперсонал. Колектив закладу переконаний, що за чистотою шкільного подвір’я треба стежити, як за своєю домівкою.  Тож цього дня відклали усі свої справи і долучилися до колективного прибирання.
Бадьорі та усміхнені  стали до роботи. Дівчата підмітали, гребли опале сухе листя, хлопці збирали докупи та висонили сміття за територію школи.  Педагоги разом із дітьми впорядкували квіткові клумби не тільки на території школи, а й поза її межами. Члени техперсоналу фарбували спортивний майданчик та білували дерева.  Після прибирання  територія навчального закладу виблискує  чистотою. І в силах кожного учня, щоб вона залишалася такою і надалі. Спільна  робота згуртовує колектив закладу.  Дякуємо усім учасникам  акції за відповідальне ставлення  та небайдужість.


День цивільного захисту у закладі

18 квіт. 2019
У разі виникнення надзвичайних ситуацій
18 квітня у закладі  проведено   День цивільного захисту  з метою  навчити дітей діяти зібрано та рішуче, не розгубитися у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.  Учні та педагогічний колектив школи удосконалили свої теоретичні знання і практичні навички щодо дій в умовах екстремальних ситуацій, перевірили здатність грамотно і чітко діяти, щоб захистити своє здоров'я та життя. Класні керівники розповіли дітям про необхідність дотримання правил пожежної безпеки в побуті, під час подорожі до лісу та про небезпеку, яку несуть у собі вибухові знахідки, план дій під час радіаційної небезпеки, про правила поведінки на водоймах. Вчитель основ здоров’я О.Волошенюк підготувала для учнів відео «Дії людини у надзвичайних ситуаціях».  Вихованці дізнались, що надзвичайна ситуація – це  порушення  нормальних  умов  життя  і діяльності  людей  на  об'єкті або території,  спричинене аварією, катастрофою,  стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, великою пожежею,  застосуванням засобів ураження,  що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних витрат. Медична  сестра сільської амбулаторії  продемонструвала на прикладах  надання першої медичної допомоги для дітей, зокрема як правильно накладати джгут при переломах кінцівок та накладати пов’язки. Завершальним етапом була евакуація школи, де учні і вчителі продемонстрували обізнаність і підготовку з цивільного захисту населення на випадок надзвичайних ситуацій.  День цивільного захисту під гаслом «Допомогти! Врятувати! Запобігти! Бути обізнаним!» проведено цікаво та повчально.   Усі переконалися в тому, що отримані знання знадобляться у повсякденному житті.


12 квітня - Міжнародний день польоту людини в космос

12 квіт. 2019
Інформаційна хвилина учнів чергового 7 класу
Учні 7 класу підготували для вихованців 5-11 класів  презентацію про космос та здобутки українців у галузі космонавтики.  Учні початкових класів  підготували малюнки про космонавтів.  У цей день, 12 квітня, в 1961 році  майор Юрій Олексійович Гагарін на космічному кораблі «Восток» вперше в світі здійснив орбітальний обліт Землі, відкривши епоху пілотованих космічних польотів. Він зробив один виток навколо земної кулі, який тривав 108 хвилин. Розвиток пілотованих польотів проходив поетапно з урахуванням досягнутих науково-технічних результатів і появи нових наукових, господарських і технічних завдань. Від перших пілотованих кораблів і орбітальних станцій до багатоцільових космічних пілотованих орбітальних комплексів - такий шлях, пройдений  пілотованої космонавтикою. Яскраві успіхи космонавтики - закономірний результат самовідданої праці багатьох тисяч людей, десятків трудових колективів, які роблять все від них залежне в ім’я прогресу космічної галузі. За рішенням Міжнародної авіаційної федерації (ФАЇ) 12 квітня відзначається як «Всесвітній день авіації та космонавтики». Ми щиро віримо, що Україна займе вагоме місце в освоєнні космосу, оскільки дослідження в галузі космонавтики продовжують розвивати в незалежній Україні.


«Час обирати здоров’я»

12 квіт. 2019
Проведення просвітницької акції
Під час  Всеукраїнського тижня громадського здоров’я у закладі стартує просвітницька акція  «Час обирати здоров’я». Члени та керівник клубу «За здоровий спосіб життя» підготували пам’ятки з профілактики сказу, дифтерії, кишкових інфекцій, туберкульозу та кору. Діти вирушили до громадських місць села та провели просвітницьку роботу серед односельців. Метою акції є максимальне залучення уваги людей до свого здоров’я, формування розуміння того, що здоровий спосіб життя, відмова від шкідливих звичок, профілактика хвороб та вчасно надана домедична і медична допомога – запорука тривалого та якісного життя.


«Здоров’я – головний життєвий скарб»

10 квіт. 2019
Всеукраїнський тиждень громадського здоров’я
З метою підвищення обізнаності учнів, їх батьків та вчителів з питань профілактики інфекційних хвороб з 08 по 13 квітня 2019 року проводиться «Всеукраїнський тиждень громадського здоров’я». Із здобувачами освіти проведено єдиний урок «Громадське здоров’я». Керівник клубу «За здоровий спосіб життя» О.М. Бондарчук ознайомила учнів із пам’ятками з профілактики захворювань: «Профілактика гострих кишкових інфекцій», «Обережно – сказ!», «Імунопрофілактика дифтерії», «Імунопрофілактика кору», «Профілактика туберкульозу». Діти повторили причини виникнення та профілактику   захворювань.
 Здорове суспільство – незмінний пріоритет для Всесвітньої організації охорони здоров'я.  У цьому питанні прогресивна частина світової спільноти вже має певні здобутки. Середня тривалість життя чоловіка у багатьох країнах ЄС вже становить майже 80 років, а жінки – 85. Серед європейських лідерів за тривалістю життя – Швейцарія, Італія, Франція, Ісландія.
Безумовно, здоров'я нації багато в чому залежить від особливостей харчування, кліматичних умов, екологічної безпеки та ряду інших об'єктивних факторів, які є визначальними для здоров'я людини. Але в той же час все більший вплив на якість та тривалість життя людини має система громадського здоров'я країни.
Під громадським здоров'ям варто розуміти здоров'я населення в цілому, обумовлене як біологічними, так і соціальними факторами. Громадське здоров'я як система знань полягає у вивченні та розробці стратегічних та тактичних медико-соціальних пропозицій, які спрямовані на підвищення якості та тривалості життя населення. Класичні приклади – вакцинація, боротьба з тютюном, програми із заохочення до здорового способу життя, тощо.
У розвинених країнах громадське здоров'я (Public Health) як науково-практична дисципліна існує давно. Провідні університети готують фахових спеціалістів з питань Public Health, які надалі займаються розробкою пропозицій для покращення фізичного та психічного стану суспільства, а також втіленням їх у життя.
Одне з найважливіших завдань для сучасних фахівців з Public Health – це зменшення ризиків розвитку неінфекційних хвороб, які є основною причиною смертності. Зокрема, це стосується серцево-судинних захворювань та хвороб органів дихання. Для цього вживається низка заходів. Наприклад, це  Конвенція Всесвітньої організації охорони здоров'я з боротьби проти тютюну. Україна підписала цю Конвенцію, що зобов'язало нас вжити заходів з обмеження куріння у громадських місцях. Хоча, в той же час Україна поки що не застосувала цінових та податкових заходів, які б стимулювали курця боротися з цією звичкою.
Україні, як жодній іншій країні Європи потрібна потужна система громадського здоров'я.  На жаль, Україна перша в Європі за кількістю ВІЛ-позитивних,  досі не вирішена проблема туберкульозу. Ми – країна, де сталася ядерна катастрофа. Більше 8% українських земель знаходяться  під сміттєзвалищами.  Індустріальні райони України можна  назвати зонами екологічного лиха.
Спільною метою є досягнення успіхів у п'яти основних складових громадського здоров'я, а саме:
  1. Ведення здорового способу життя. Варто з дитинства заохочувати людей вести здоровий спосіб життя. Просвітницька діяльність посідає чільне місце у системі громадського здоров'я. Але в той же час, рівень здорового способу життя в тому числі залежить від фінансового забезпечення, наявності відповідної інфраструктури в населених пунктах, дотримання міжнародних стандартів якості питної води та їжі, тощо. Тобто, тут важлива тісна міжсекторальна співпраця.
  2. Профілактика захворювань. Весь цивілізований світ вже давно робить ставку на профілактиці захворювань. Для цього, наприклад, створюється низка скринінгових програм, наприклад, для ранньої діагностики раку молочної залози.
  3. Співпраця громадян, держави та неурядових організацій.  У складі неурядових організацій працює чимало експертів, які часто виконують свою роботу на волонтерських засадах. Нам варто перейти на здорову мотиваційну систему та оплачувати цю роботу, адже вона вкрай важлива для суспільства.
  4. Доступна та якісна медицина. Тут  не варто пояснювати важливість цього аспекту.
  5. Контроль, моніторинг та оцінка медичних послуг з чим у нас досить великі проблеми. Ми досі не маємо реальної картини, яка б ілюструвала ситуацію довкола питань, що стосуються системи охорони здоров'я.
У межах виконання зобов'язань, що стосуються Угоди про Асоціацію з ЄС, в Україні  створений Центр громадського здоров'я (ЦГЗ), але  для ефективної роботи по всій Україні мають бути створені регіональні ЦГЗ.


«Ми – за чисте довкілля»

9 квіт. 2019
Благоустрій пришкільної ділянки
До Дня довкілля з метою формування екологічної  культури учнівської молоді, творчої працелюбності особистості, активізації суспільно-корисної роботи та трудової діяльності школярів  проведено благоустрій пришкільної ділянки «Ми – за чисте довкілля».  Вихованці  разом із педагогами О.Бондарчук, Я. Бринзою, О. Волошенюк упорядковували  прилеглу  територію школи. Учні 10 та 5  класу  упорядкували пришкільну квіткову  клумбу: перекопали  та просапали землю, посадили  багаторічні квіти. Учні 8 та 9 класу провели благоустрій території біля школи. За ініціативою учнівського парламенту було прийнято рішення створити квіткову клумбу по дорозі до школи. Діти висапали бур’яни та підготували територію під клумбу.  Такі заходи  сприяють  формуванню дбайливого  ставлення до природи та довкілля, вчать дітей не смітити там,  де навчаються та відпочивають,    виховують  любов до рідного краю.


«Екологічні проблеми ХХІ ст..»

9 квіт. 2019
До Дня довкілля
Підвищити свідомість учнів щодо гармонічного існування людини з природою, продовжити формування екологічної культури та поняття органічного життя  - мета  екологічної  години  «Екологічні проблеми ХХІ ст..». Педагог-організатор Я.Бринза підготувала відео про наслідки нераціонального використання людьми природніх ресурсів, недбалого ставлення до навколишнього середовища. Діти розширили  поняття про довкілля і вчились бути  у своєму довкіллі турботливими господарями.

Немає коментарів:

Дописати коментар