Е-портфоліо - блог Бринзи Яни Семенівни

неділя, 29 грудня 2019 р.

Правила поведінки у громадському транспорті

14 лист. 2019
Всеукраїнський Тиждень дорожнього руху
Під час Всеукраїнського Тижня  дорожнього руху  старшокласники виготовили інформаційний плакат про правила користування громадським транспортом. Діти опрацювали інтернет-джерела, бібліотечні матеріали та відібрали необхідний матеріал.  Вихованці акцентували увагу на таких основних правилах поведінки:
  • у пізній час уникайте малолюдних зупинок. Очікуючи транспорт, стійте на добре освітленому місці поряд із людьми.
  • на зупинках не повертайтеся спиною до транспорту, що рухається; а коли машина наближається до зупинки, не намагайтеся стати в першому ряду нетерплячого натовпу - вас можуть виштовхнути під колеса.
  • автобус і тролейбус обходьте позаду, трамвай - попереду, будь-який транспорт може закрити собою інший, який рухається позаду ще з більшою швидкістю.
  • не спіть, коли транспорт рухається: небезпечно не стільки проґавити потрібну зупинку, скільки травмуватися при різкому гальмуванні або маневруванні.
  • не притуляйтеся до дверей, уникайте їздити на сходинах і в проході. Якщо є можливість, користуйтеся проїзними квитками, це позбавить вас додаткового пересування салоном і не відволікатиме вашу увагу.
  • не забувайте про кримінальну безпеку!
  • не задивляйтеся у вікно, якщо на підлозі стоїть ваша сумка, тримайте її при собі; притуліть речі до стінки, якщо ви стоїте. Пам'ятайте, що в громадському транспорті часто діють кишенькові злодії, а їх улюблені місця - у проході та біля дверей.
  • намагайтеся не сідати в порожні автобуси, тролейбуси, трамваї. А якщо ви єдиний пасажир і їдете пізно, то сідайте ближче до водія, не біля вікна, а біля проходу, тоді до вас незручно буде підсісти. Якщо у вагоні з'явився агресивний або розв’язний пасажир, відверніться від нього і не зустрічайтеся з ним поглядом.
  • посадку та висадку з легкового автомобіля слід здійснювати не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях або біля бордюру i лише після повної зупинки транспорту, головне - не з боку руху транспорту.
  • під час руху автомобіля не можна вiдволiкати водія, чіпати ручки дверей, гратися гострими предметами, висовувати руки i голову у вікна автомобіля, обов’язково потрібно користуватися ременями безпеки.


Урок безпеки дорожнього руху

13 лист. 2019
Зустріч із представниками Національної поліції
Під час Всеукраїнського Тижня безпеки дорожнього руху  до нашого  закладу завітали старший інспектор ювенальної превенції Кропивницького РВП Петрова В.В. та інспектор групи реагування патрульної поліції  Світенко О.О., котрі провели із вихованцями урок  безпеки дорожнього руху.  Під час зустрічі діти разом із поліцейськими пригадали основні правила безпечної поведінки  по дорозі до школи і додому. Нагадали у яких місцях дозволяється переходити проїжджу частину дороги, а в яких ні, якими дорожніми знаками та сигналами світлофора регулюється рух транспорту і пішоходів.  Проаналізували можливі дорожні ситуації, в які можуть потрапити юні пішоходи, і обговорили, як правильно їх вирішити, аби не постраждати самому і не спричинити неприємності іншим учасникам дорожнього руху. Діти активно відповідали на питання та спілкувались зі співробітниками поліції. На згадку про зустріч діти отримали інформаційні буклети «Правила безпеки», посібники «Особиста безпека дитини», магніти та світло відбиваючі браслети. Такі заходи сприяють  запобіганню дитячого дорожньо-транспортного  травматизму та  формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Колектив закладу дякує поліцейським за проведений урок на приємні для дітей подарунки.


«Вчимося бути толерантними»

12 лист. 2019
Психологічний практикум у 6 класі до Дня толерантності
До Міжнародного дня толерантності у 6 класі проведено психологічний практикум «Вчимося бути толерантними». Під час заняття діти вчились толерантному спілкуванню, що стимулювало уяву вихованців у пошуках  власного розуміння поняття «толерантність».  Класний керівник Бринза Я.С.  провела  інтерактивні вправи «Комплімент», «Зашифровані слова», «Квітка толерантності» з метою формування позитивної самооцінки, розвитку навичок спілкування, співчуття, розуміння, уважності до людей. У підсумку учні склали асоціативний ряд до слова «Толерантність» та обговорили проблемні ситуації. Цей захід сприяв формуванню в учнів почуття поваги,  любові, ціннісного ставлення до інших людей.


ХАРЧОВІ ОТРУЄННЯ. БОТУЛІЗМ

12 лист. 2019
Роз'яснювальна бесіда з учнями
Ботулізм – це харчове отруєння ботуліновим токсином, який накопичується у зіпсованих продуктах та може призвести до тяжких наслідків. Для його нейтралізації, необхідно, щоб продукт пройшов повноцінну термічну обробку. Часта причина отруєння – вживання в’яленої, солоної або консервованої риби.
Збудник ботулізму – бактерія Clostridium botulinum. Інфікування відбувається через харчові продукти.
Перші симптоми захворювання найчастіше виникають через 12-24 годин після споживання зараженої їжі.
Симптоми ботулізму:
 - порушення близького зору: ви не можете читати текст, але добре бачите предмети;
 - сильно виражена сухість у роті, важко говорити (голос стає тихим, гугнявим або пропадає);
 - підвищена стомлюваність, м’язова слабкість, запаморочення;
 - короткочасні ознаки ураження травної системи (нудота, блювання, послаблення випорожнень), а потім - стадія парезу кишечнику (здуття живота, закреп);
 - ураження м’язів шиї та кінцівок.
Профілактика ботулізму:
- ретельно мити руки, продукти і посуд;
- при консервуванні в домашніх умовах, особливо м'ясних і рибних продуктів, необхідно проводити тиндалізацію (протягом двох діб прогрівати при температурі 100°С 5 хвилин), після чого простерилізувати консерви при температурі 100°С – не менше 40 - 60 хвилин з подальшою їх герметичною упаковкою;
- найменше здуття кришки — причина для категоричної відмови від уживання в їжу вмісту даної банки;
- рибу перед засолом у домашніх умовах необхідно звільнити від нутрощів, ретельно промити зовнішню й внутрішню поверхні;
 - гриби складно повністю звільнити від мікрочастинок ґрунту, тому не рекомендується консервувати їх у герметично закритих банках у
домашніх умовах;
- не купувати і не вживати продукти харчування, виготовлені у домашніх умовах (консерви, в’ялену, копчену, солену рибу та інші) в місцях несанкціонованої торгівлі у приватних осіб.



УВАГА! ОТРУЄННЯ ГРИБАМИ НЕБЕЗПЕЧНЕ ДЛЯ ЖИТТЯ

12 лист. 2019
Хвилинка здоров'я
Аналіз випадків отруєнь грибами свідчить, що більшість отруєнь обумовлені вживанням пластинчатих отруйних грибів (насамперед, блідої поганки), які помилково сприймаються за їстівні печериці та сироїжки. Отруєння також можуть спричинити їстівні гриби, які не пройшли належної термічної обробки або виросли на забруднених територіях чи уздовж швидкісних трас.
Нерідко отруюються грибами, які більшість досвідчених грибників спокійно кладуть до кошиків. Помилитися ж вони можуть, якщо збирають дуже молоді плодові тіла, коли ще не проявилися морфологічні ознаки. Наприклад, збирають сироїжки, а серед них може заховатися бліда поганка, яка ще не розкрилася і зовні їх нагадує. Тоді її можна помилково зірвати. Немало випадків, коли хворі потрапляли до лікарень після споживання голубінок, глив, сироїжок, синяків, парасольок тощо.
Характерні ознаки отруєння - нудота, блювота, біль у животі, розлад шлунку, підвищення температури тіла - з'являються через 30-60 хвилин після вживання неякісних страв зі сироїжок, недоварених осінніх опеньків, сатанинських грибів, несправжніх дощовиків. Такі отруєння здебільшого не призводять до летальності, однак можуть мати серйозні наслідки для системи травлення, тому легковажити не можна.
Симптоми отруєння - галюцинації, розлад або втрата свідомості, порушення дихання та серцевої діяльності - з'являються через пів-дві години після вживання червоних мухоморів, волоконниць, отруйні речовини яких вражають нервову систему. Людина захлинатиметься від нападів сміху і потерпатиме від галюцинацій. Може навіть знепритомніти. Якщо постраждалому не надати медичну допомогу у перші години, то врятувати його життя складно.
Найбільш отруйними є токсини блідої поганки, мухоморів білого і смердючого, сморжів і деяких інших грибів. Підступність їх у тому, що отрута, потрапивши до шлунку, протягом тривалого часу (до 3-ох діб) може не викликати жодних симптомів. Ознаки отруєння можуть проявитися лише тоді, коли у шлунку не залишиться жодного сліду від грибів, а людина вже й забуде, що їх їла. Запаморочення, нудота, сильна спрага, судоми, посиніння губ, нігтів, похолодіння рук та ніг - все це виникає, коли отруйні речовини досягнуть мозку.
Найбільше насторожує медиків те, що постійно серед отруєних грибами хворих є діти, навіть однорічного віку, врятувати їх вдається дуже рідко. Також слід пам'ятати, що страви з грибів важкі для перетравлення. Їх не повинні вживати діти, люди з захворюваннями шлунково-кишкового тракту, печінки чи з хронічними захворюваннями інших внутрішніх органів.
Якщо після споживання грибів почуваєтесь погано чи помітили нездорові ознаки у своїх близьких (нудота, блювота, головний біль, галюцинації, біль у животі) потрібно негайно викликати "швидку допомогу". До її приїзду промийте шлунок 1-2 л розчину марганцівки або сольового розчину, можна зробити очисну клізму. Пийте багато рідини.


«Європейське кафе запрошує!»

11 лист. 2019
Вивчаємо європейські традиції
Сьогодні відбулось засідання євроклубу «Євродіти» за круглим столом на тему «Європейські цікавинки». У невимушеній, по-справжньому дружній та доброзичливій атмосфері діти презентували свої виступи про невідомі та цікаві факти країн Європи. Сьогодні присутні побували в Україні, Молдові, Румунії та Італії. Мали змогу побачити народні танці, почути вокальні номери. Керівник гуртка Я.С. Бринза підготувала для вихованців відео та презентації про традиції європейських країн. Наостанок діти частували національні  страви представлених країн. Метою робота гуртка «Євродіти» є розширення знань про Європу та євроінтеграційні процеси, виховання всебічно розвиненої, культурної, толерантної особистості, патріота України.


«Шляхами української писемності»

11 лист. 2019
Квест до Дня української писемності та мови
До Дня української писемності та мови  здобувачі освіти у цікавій ігровій формі ознайомились  із розвитком слов’янської писемності та постатями, які відіграли важливу роль у становленні української мови. Змагались дві збірні команди: «Мовознавці» та «Українці». Діти отримали маршрутні листи, ілюстрації та картки із завданнями. На станціях учасники повторили правила правопису та історію становлення української мови,  удосконалили вміння правильного слововживання, вчились працювати в команді. Це  розвиває творчі здібності дітей, сприяє вихованню національної самосвідомості учнів, формує громадянську і загальнокультурну компетентності, виховує любов до національної культури та прагнення бути справжніми українцями.

Немає коментарів:

Дописати коментар